Mobilizált Ügyfélszolgálat
(Kormányablak Busz).
Kormányablak buszok segítik a még hatékonyabb és gyorsabb ügyintézést
Az elmúlt években olyan közigazgatást építettünk, amely élvezi az
emberek bizalmát, segíti a magyar állampolgárok és a vállalkozások
boldogulását. Célunk, hogy a magyar emberek számára az ügyintézés
ideje, az arra fordított energia és anyagi terhei csökkenjenek, ezáltal
javuljon életminőségük. Ezt szolgálta a kormányablakok kialakítása és
ezt a célt szolgálja a kormányablak buszok üzembe helyezése is – mondta
Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a hatodik Kormányablak
Busz átadásán.
Budapesten harminc, Magyarországon pedig összesen 294 kormányablak működik, ahol az emberek számára kényelmes, gyors és hatékony ügyintézésre nyílik lehetőség. Budapesten minden kerületben működik legalább egy kormányablak, a kisebb településeken élők számára azonban nagy segítséget jelentenek az új mobil kormányablakok. Az újítás segítségével ugyanis akár a községekben, falvakban élők számára is a lakóhelyük közvetlen közelében válik elérhetővé az állammal kapcsolatos ügyintézés.
Tuzson Bence a vas megyei Jánosházán helyezte üzembe a hatodik kormányablak-feladatok ellátására kialakított Mobilizált Ügyfélszolgálatot (Kormányablak Buszt). Az átadón az államtitkár a Kormányablak Buszokkal kapcsolatosan hangsúlyozta: "Végig kellett gondolni, hogy ez a jó minőségű szolgáltatás, hogyan tud mindenhova eljutni. Így született meg a döntés, hogy Magyarországon tíz Kormányablak Busz lesz."
A mobilizált ügyfélszolgálati irodában az ügyfelek több mint 2500 féle ügykört kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetéről. Többek között személyazonosító igazolvánnyal, lakcímkártyával, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu regisztrációra is van lehetőségük az ügyfeleknek Az állampolgárok rugalmasabban szervezhetik az ügyintézésüket, hiszen lakóhelyük valamint munkahelyük között, útközben is könnyen elérhetőek a kormányablak szolgáltatások. A buszban 1 db okmányos és 1 db kormányablak munkaállomás került kialakításra teljes informatikai hálózattal együtt. A kiépített rendszer magában foglal egy beépített fényképezőt, valamint nyomtatót és szkennert is. A teljes mobil ügyfélszolgálat klimatizált, továbbá szünetmentes tápegységről, aggregátorról üzemeltethető azokon a helyszíneken, ahol nincs villamos hálózati csatlakozási lehetőség. A Mobilizált Ügyfélszolgálat akadálymentesített, mozgássérült ügyfelek fogadására is alkalmas.
Magyarország Kormánya 2011. január 1-től kezdte meg az országos kormányablak-rendszer kiépítését, majd – mind számában, mind funkcióiban történő – folyamatos bővítését. A Mobilizált Ügyfélszolgálat létrehozásával lehetőség nyílik a helyben történő ügyintézésre a kormányablakkal nem rendelkező, illetve a közlekedési infrastruktúra szempontjából hátrányban lévő településeken élő állampolgárok számára is, ezzel az ügyfelek hatékony kiszolgálását akadályozó térbeli korlátok áthidalhatóvá válnak.
A Mobilizált Ügyfélszolgálat segítségével a kormányablakos ügyintézés közelebb kerül az állampolgárokhoz, elősegítve a célt, hogy magas színvonalon, hatékonyan és gyorsan intézhessék ügyeiket. Ezáltal a részben hazai, részben európai uniós források felhasználásával kialakított, közösségi térként is funkcionáló kormányablakok mellett kórházaknál, különböző céges és állami rendezvényeken, fesztiválokon a Mobilizált Ügyfélszolgálatokon (kormányablak buszokban) is intézhetik ügyeiket az állampolgárok.
A képek forrása a web.